onsdag 6 maj 2009

12,8 ton grus!

Japp, igår fick vi hem lite grus så nu har jag jobb några kvällar framöver. Hade gjort en väldigt noggrann uträkning som visade att vi behövde 6 ton grus (ett halvt lastbilslass) för att få ett 3,5cm tjockt lager på infarten. Men eftersom säljaren på grustaget övertygade mig om att RIKTIGA män köper minsann inga halva lass så blev det som det blev.

Fick en bild via MMS mitt på dagen igår från min darDSC00113ling som visade att snälla lastbilschauffören hade lagt en skaplig hög längst in mot garageporten och sen spridit ut resten fint över uppfarten. Det såg kanonbra ut och jag såg  fram emot att lite easypeasy kratta ut det fina lagret på uppfarten ut mot kanterna, liksom jämna till det lite bara. Och sen när ork finnes ta hand om högen vid garageporten.
Lite orolig i magen blev jag ändock när FinaMari sa: 
– Det går inte köra in bilen på uppfarten.

Min oro var befogad!
Det “fina” lagret av grus som såg ut att vara bra utspritt på uppfarten var mellan 30-50cm tjockt och gick liksom i vågor, den “skapliga” högen vid garageporten var fanimig gigantisk!
Jag skottade, krattade, sopade och till och med sparkade grus i två timmar igår kväll innan snälla syster räddade mig genom att ringa och behöva hjälp med sin dator. Tack syrran! :)

Jag tror kanske att jag hann med 1/5-del på de två timmar jag höll på igår. Ni som inte är helt tappade vad gäller matematik kan lätt räkna ut att jag har några fina kvällar att se fram emot…

Jag vill poängtera att ingen skuld ska läggas på snälla lastbilschauffören för att gruslagret blev tjockt, han gjorde så gott han kunde och detta var mycket bättre än en enda storsatanshög!

Vill även poängtera att jag inte på nått sätt gnäller över att skotta och kratta grus, även om det kanske verkar så. Jag behöver den “träningen” och det kommer dessutom att bli skiiiitbra!!!

 

Jag är lite orolig…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar