fredag 8 maj 2009

Arge Snickar´n!

Skit också, snart kommer Arge Snickar´n att hemsöka oss. Vi har nämligen påbörjat en massa projekt utan att slutföra nått enda överhuvudtaget. Det är enligt Arge Snickar´n förbjudet!
Mari har varit skitduktig och rivit en massa bröstpanel och fusktegel i hallen. Jag har rivit ur ett skåp och ställt till en jävla oreda i tvättstugan, jag har flera ton grus på garageuppfarten som bara ligger och jag har dessutom börjat gräva upp gräsmattan där vi ska lägga skifferplattor och ha som grillplats. Vi har dessutom en massa ved okluven…

Nu till ursäkterna, får sånna måste man ju ha:

  • I hallen ska Snälle Snickar´n (Z-entreprenad) göra sitt innan vi kan fortsätta.
  • I tvättstugan kommer jag att sätta väv, måla och börja bygga ställning för bänkskivor i helgen. (har inte haft tid) *visslar*
  • Gruset som ligger kvar på garageuppfarten ska användas som fyllning i hålet i gräsmattan…
  • Hålet i gräsmattan började jag med igår och höll faktiskt på ända tills det började SPÖREGNA, så det så!
  • Veden vill jag inte röra, ni som läst tidigare inlägg förstår varför… ;)

Så, det var väl fina ursäkter?
Jag ska ta lite kort på förödelsen och dess fortskridande så att ni efter helgen får se om jag varit lat (som vanligt) eller om jag gjort någon nytta.

Dessutom…
har jag köpt en 10,8 volts skruvdragare idag, en blå Bosch med Li-Ion batterier. Ni som har lite koll fattar att det inte är några skitgrejjer… ;) *shopaholic*

Var även…
till HC igår för att kolla en del saker, men det hinner/orkar jag inte ta nu…men det blir väl kanske en fortsättning och då kan jag kanske berätta lite mera.

Slutligen så har…
min helt fantastiskt underbara lilla Mari har varit till sjukgymnasten idag, ska fixa axeln lite. Hoppas det blir bra! *älska*

Hörs efter helgen, nu jävlar ska det jobbas!

1 kommentar:

  1. Arge Snickarn skulle nog ha en hel del att säga om vårat hus oxå. :-D

    SvaraRadera