fredag 13 februari 2009

Fredag den trettonde!

Imorse ville jag verkligen inte kliva upp ur sängen när klockan ringde, det gjorde jag inte heller, jag snoozade maximalt, men när snoozningen hade gett upp och jag var tvungen att kapitulera så VILLE JAG VERKLIGEN INTE!!! Jag ville ligga kvar och mysa med allra käraste Mari, men trogen mitt arbete som jag är så drog jag mig upp ur sängen, fixade frulle till Elias, duschade, fixade rätt TV-kanal till Elias, pussade på en sovande M och for in mot staden och jobbet.

Ett rivjärn på höger sida i halsen, en sparv i högra bilhålan samt en förbannad, stångande bisonoxe i höger tinnig började får mig att tro att alliansen med Fredrik Reinfledt i spetsen hade påbörjat ett fientlig övertagande av mig på nått sätt. Men men, väl på jobbet så åtsidosatte jag allt det onda och började tokjobba, har skitmycket att göra och det är faktiskt skitroligt att jobba med det jag gör och med de mäniskor jag jobbar med så det flöt på bra...
Lite småincidenter under dagen bara, men inget som inte 15:00-whiskyn inte kunde lösa. (Kan man ha så många negationer i en och samma mening?)

Efter jobbet skulle jag endast en snabb vända på stan för att köpa en liten surprise till M sen handla lite mat, gå på bolaget, tanka bilen samt hämta en översnöad släpvagn i Brunflo innan jag kunde åka hemöver. Allt detta skulle ju vara gjort på ett snabbt litet ögonblick så att jag kunde komma hem och ge barnvakterna lite mat. Jajustja, glömt berätta det...Mari är på kickoff med jobbet ikväll så P&P är barnvakt till E tills jag kommer hem...Hoppas M har skitkul, hon behöver det efter att ha varit hemma och vare sjuk tillsammans med en sjuk men överpigg liten pojke i snart 2 veckor.
-Sidospår-
Vart var jag? Jo, mat till P&P...well, jag var väl hemma runt 19:30, hungrig som f-an och det var dom med...som tur var hade Elias fått mat iallfall så han blev bara glad när jag kom hem sen ville han sova. Vi gjorde nachos, mums! Medan vi åt ville den ena P se på Let´s Dance eftersom han är lite kär i Bagge...jag är lite rädd för Carl-Jan!

Jag märker nu att jag skriver hattigt och osammanhängande, men det gööör inget för jag ska snart gå och lägga mig, ska ju upp typ 2 timmar innan tuppen imorrn för att åka till Gräftåvallen, skotern är lastad på släpet och det som återstår är bara att packa ihop lite prylar innan jag ska åka vid 06:00. Jag och Per ska försöka ta oss till Vemdalen per skoter imorrn, jag har lagt in en rutt på GPS:en så vi får väl se vart vi hamnar, det är skotertävling i Vemdalen och dom säljer säkert hamburgare där.

På kvällen kommer Mari & Elias samt Maris kompis Marie upp till stugan för att äta lite och jag får myyyyysa lite med min käresta, tänk va grett att få sitta i en fjällstuga med den man älskar och bara mysa på självaste Alla Hjärtans Dag!

Nu har jag svammlat klart, måste packa ihop lite och sen sova.
Vill att M ska komma hem nu så jag får skeda lite...*saknig*

Gnatt på er!

2 kommentarer: