tisdag 24 februari 2009

Helgen som gått! +måndag…

Fredag
Tog aldrig med mig någon dator på tåget för att hålla er uppdaterade, skickade dock en mängd bilder via MMS till bilddagboken…mängden bilder var två!

Liten sammanfattning över helgen då:
Tågresan till sthlm tillsammans med Qvintus gick sketabra, vi drack öl, åt stut och kom i tid. Jag har nog aldrig varit med om att ett tåg varit så exakt i tid som denna gång, vi anlände 17:02 till centralstationen mäkta imponerade och lite lagom glada tack vare stutarna. Sen styrde vi kosan m.h.a vitlöksexpressen mot vårt boende i Sumpan för att lämna våra väskor och fixa till oss lite, ni vet…hårdrocksminka oss etc. När spacklet torkat och våra nitbälten var justerade så drog vi in till staaaan och Globen…vid det här laget hade min inte alltför diskreta mage talat om för mig att det var dags för påfyllning. Så efter ett snusinhandlingsstopp i den lilla kiosken alldeles vid T-baneuppgången vid Globen gick vi till närmaste skräpmatställe. Då hände det, morgonens utspillda-vattenglas-incident påminde mig om att jäkelskapen inte var över. JAG HADE GLÖMT MITT BANKKORT I DEN LILLA KIOSKEN!!! *panik*
Ni som känner mig och vet hur jag ser ut kan säkert föreställa er, och nu få ett gott skratt: Jag småsprang med vilt uppspärrade ögon “mot trafiken” de 500 metrarna tillbaka till den lilla kiosken, kan meddela att det inte direkt var skitlite folk i rörelse vid tillfället. Fick dock tillbaka kortet utan knot och tackade den snälla kioskfarbrorn väldigt, VÄLDIGT mycket…puh! Sen åt vi korv!

Väl inne i Globen med korv i magen och bankkort i plånboken så skulle vi finna våra platser…ni som klickade på bdb-länken i första stycket har redan förstått att våra platser inte var något för höjdfobiker. Konserten var grymt bra, och Qvintus bajsade nästan på sig när kanonerna avfyrades vid avslutningslåten “For Those About…”, det var skoj! Vi hade planer på att festa till det lite efter konserten som dom grymma hårdrockare vi är. Det gjorde vi också, vi var busiga som bara den och gick till 7Eleven på Gullmarsplan där vi köpte oss varsin läskeblask som vi festade loss på under hela resan tillbaka till Sumpan. Sen sov vi..

Lördag
Lördagen spenderades på stan där vi handlade lite presenter till Elias som ju dagen efter skulle firas med ett litet kalas eftersom han fyller 4 år. Tågresan hem skriver jag inget om för det finns inget att skriva om…vi kom hem helt enkelt. Q följde med till Hackås, vi drack Whisky, sen sov vi.

Söndag
När jag klev upp upp vid nio-tiden på lördagen så var det bara att koka ihop lite gröt, äta den och sen bege sig ut för att skotta snö så att de som skulle komma och fira Elias 4-årsdag kunde parkera. Efter snöskottning var det dags att pynta huset, det skulle ju vara Pirat-tema på kalaset….aaarrrw, ye, c´ptain!
Jag såg framför mig detta: Först barnkalas mellan 11-13 då de fem kompisar som Elias bjudit in kommer och stojjar, leker, slåss samt avslutar med den skattjakt som jag och Qvintus skulle fixa. Sen en del av släkten på Maris sida mellan 13-15 som kom förbi i lagoma doser för att hylla celebranten (bra ord) och till slut våra kompisar efter 15:00…ett upplägg som kära Mari hade planerat. Jag var såå nöjd med Maris upplägg och tyckte att dagen skulle bli rätt behaglig.
Verkligheten blev något annorlunda: Barnkalaset började 11:00, sen var resten av dagen ett stort kaos och över 50 personer kom och gick under dagen (mest kom)…jag kokade kaffe på löpande band, det fylldes och tömdes diskmaskin på diskmaskin, Mari gjorde extratårta och tog fram nödtårta…allt gick åt! Jag tror knappt jag hann med och hälsa på alla ens, vips så var klockan 18:30 och allt var över, då återstod “bara” städning. Jag var under vissa perioder under dagen mer än lovligt förvirrad och trodde på allvar att tillströmningen av folk aldrig skulle avta. När vi städat ihop och fått i oss lite mat så kändes det jätteskönt att få sätta/lägga sig i soffan vid 21:00 och kolla på en film, det höll i sig i cirka 15min sen var det lika bra att krypa till sängs…både jag och min darling var helt slutkörda och somnade som klubbade sälar.

-Elias fick huuur mycket fina presenter som helst, det var pussel, bilbana, radiostyrd bil, lego, diverse andra leksaker, spel, böcker, EMO-kläder med mera, etc, osv-

Måndag
Igår (måndag) när jag fått lite distans till gårdagen och hunnit med att kontemplera lite så kände jag att det var fantastiskt jävla skitroligt hela spektaklet dagen innan, TACK till alla som kom och firade Elias! Och ett stort tack till Qvintus som hjälpte till med skattjakten, till Svärmor som hjälpte till med allting lite här och där och verkligen ett tack till Lina & Erik som hjälpte oss att städa innan de for hem! Tack till Alla!

På kvällen for vi (min underbara familj) och delar av min syskonskara med respektive till en jubilar som fyllde 50 år…min bror Ingvar. Han hade bestämt avsagt sig all form av uppvaktning just nu och istället bjudit in till fest i sommar, men det funkar inte så i min släkt…man klarar sig inte, och jag tror han blev glad ändå. Vi ser mycket fram emot festen i sommar…

Nu är det tisdag och jag hoppas att jag och fina Mari hinner umgås lite på tumanhand ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar