fredag 20 februari 2009

Hur ska det gå?

Dagen började med att jag, 0530, välte omkull ett stort glas med vatten som stod på min byrå (som även tjänstgör som sängbord) över tidningar, böcker och diverse annat som är bra att ha på ett sängbord om natten. Vattnet strilade även jättefint ner i varje byrålåda så mina underkläder blev lite extra tvättade...vem vet, det kanske behövdes. Efter jag svurit mig hes på denna incident och lite halvhjärtat torkat upp efter syndafloden så satte jag mig vid köksbordet för att göra exakt nio tunnbrödstutar som jag och Qvintus ska ha med oss på tågresan till hufvudstaden idag...att antalet blev just nio är absolut ingen slump, det är noggrant uträknat in i minsta detalj. Jag lyckades nämligen få plats med exakt åtta små fina Heiniken-burkar i väskan när allt annat var ipackat. Och alla vet ju att man inte kan äta stut utan öl, och det är godare med öl om man har stut. För er uppmärksamma läsare så kanske inte ekvationen gick ihop, nio stutar, åtta öl!?!? Jamen för guds skull, jag kanske vill ha frukost också...jag fuskade dock och drack mjölk iställtför öl!

Efter smörgåsgörande och frukostätande var det dags att ta en snabbdusch innan bussen till residensstaden avgår. I duschen slog jag höger stortå i en kant, det gjorde ONT!
Efter duschandet blev det nått vajsing i magen och jag blev tvungen att upprepade gånger tillbringa alltför lång tid på min porslinstron.

-Ni kanske börjar ana att mitt uttippade vattenglas satte standarden för hur dagen skulle bli-

Tiden började närma sig avgångstid för bussen och jag sprang fortfarande omkring som en nakenfis, helt förvirrad. Som tur är så är det jag som har världens underbaraste och bästigaste sambo (ni andra som trodde att det var ni som hade det: Pilutta er!) som uppfattade min situation väl och klev upp ur sängen för att skjutsa mig till bussen, trots eftertlängtad och välbehövlig chans till sovmorgon. Hon är bara så bäst, *älska*!!

Nu är jag på jobbet och har precis pratat med kollegan Kongo som den senaste tiden åkt väldigt mycket tåg mellan Ösd-Sthlm, han berättade att 100% av alla gångerna den senaste tiden så har det varit kraftiga förseningar. Gissa om det kommer att bli det idag, kanske den kraftigaste i mannaminne. Har vi tur kommer vi kanske att få se slutet av extranumret på spelningen.

Nu sitter bara jag och väntar på nästa dråpslag, för det kommer, jag är övertygad!

Ska se om jag orkar släpa med mig en dator på tåget så jag kan hålla min lilla skara läsare uppdaterad.

See ya!

1 kommentar:

  1. Hehe, bådar gott det där! :-D

    Ha så kul!
    Om ni nu kommer fram... ;-)

    SvaraRadera